Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Tramwaje znów pojadą wiaduktem przy Arkadii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

Remont odcinka torów tramwajowych w al. Jana Pawła II – między przystankami Rondo „Radosława” i Plac Grunwaldzki – dobiega końca. Tramwaje wrócą na trasę między Śródmieściem a Żoliborzem i Bielanami zgodnie z planem – od poniedziałku 26 maja. Zakończenie tych robót umożliwi rozpoczęcie prac remontowych w innych kluczowych częściach sieci tramwajowej.

Na wiadukcie w ciągu al. Jana Pawła II znajduje się jeden z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej. Torowisko wymagało remontu nie tylko z uwagi na zużycie elementów infrastruktury, ale także komfort przejazdu. Prace w tym miejscu ruszyły pod koniec marca, otwierając tegoroczny sezon remontowy.

Roboty, które objęły w sumie 1330 metrów toru pojedynczego, były prowadzone przede wszystkim siłami własnymi zakładu torowego Tramwajów Warszawskich. Na przyczółkach wiaduktu wymieniono bądź wykonano zabudowę torowiska z ok. 2300 ton kruszywa. Położono ok. 1200 podkładów i 1800 m szyny.

Na samym wiadukcie naprawiono ubytki konstrukcji nośnej i dylatacje pod torowiskiem, a TW wykonały też nową hydroizolację. W końcowym etapie położono nowe prefabrykowane płyty – o łącznej powierzchni ok. 1200 m2 oraz masie ponad 500 ton – i ok. 900 m nowych szyn.

Ostatnie prace na wiadukcie

W tym tygodniu finał prac – spawanie, zabudowa i zalewanie położonych szyn specjalnymi żywicami, a także prace brukarskie przy torowisku oraz początek odtwarzania zieleni. W weekend zaplanowano testy ruchowe nowego torowiska – przy użyciu wozu diagnostycznego i tramwaju liniowego.

Zamknięcie trasy wykorzystano także do przeprowadzenia prac na przyległych odcinkach. Odświeżono zabudowę toru przy przystanku Rondo „Radosława” 10. Wykonano także prace naprawcze w rejonie skrzyżowania Broniewskiego i al. Jana Pawła II, gdzie wymieniono najbardziej zużyte fragmentu rozjazdów. Do tego przeprowadzono frezowanie regeneracyjne szyn na ul. Popiełuszki, które objęło ok. 1800 metrów toru pojedynczego (3600 metrów szyny).

Będzie szybciej i wygodniej

Tramwaje wrócą na trasę łączącą Śródmieście z Żoliborzem i Bielanami w pierwotnie zaplanowanym terminie – od poniedziałku 26 maja. Wymierną korzyścią i odczuwalną zmianą będzie zniesienie występujących tutaj ograniczeń prędkości do 10 i 20 km/h – tramwaje pojadą z pełną, dopuszczalną przez zarządcę drogi prędkością. Efektem tej zmiany będzie skrócenie czasu przejazdu tramwajów.

Po wznowieniu ruchu tramwajów kontynuowane będą prace brukarskie przy torowisku. Roboty związane z zieloną zabudową torów na przyczółkach i rekultywacją zieleni zakończą się wczesną jesienią – wtedy na dojazdach do wiaduktu (na torowisku wykonanym w konstrukcji klasycznej, podsypkowej) ułożony zostanie rozchodnik

Jak pojadą tramwaje

W niedzielę 25 maja demontowany będzie tymczasowy rozjazd nakładkowy przy przystanku Pl. Grunwaldzki, dzięki któremu możliwe było utrzymanie ruchu tramwajów na ul. Broniewskiego. Równolegle naprawiane będą tory na ulicy Nocznickiego przy wjeździe do węzła komunikacyjnego Młociny. Tramwaje nie będą jeździły ulicą Broniewskiego, Wólczyńską i Nocznickiego między pl. Grunwaldzkim a pętlą Piaski oraz al. Reymonta a węzłem Młociny oraz Popiełuszki między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a Słowackiego.

W tym dniu (25 maja) nie zmienią się aktualnie obowiązujące trasy tramwajów linii 16, 17, 22, 24, 27, 33 oraz autobusów Z17. Kursowanie tramwajów 73 zostanie zawieszone, a 26 i 78 pojadą skróconą trasą do pętli Piaski. Wydłuży się trasa zastępczej linii autobusowej Z33 – autobusy pojadą z ronda Zgrupowania AK „Radosław” do Młocin ulicami Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego.

Od poniedziałku 26 maja na wiadukt wrócą linie, które kursowały tutaj wcześniej. I tak, na trasę Piaski – Miasteczko Wilanów wrócą tramwaje linii 16; 22 ponownie będą jeździły trasą Rondo Wiatraczna – Piaski; 24 Nowe Bemowo – Gocławek, a 27 Metro Marymont – Cmentarz Wolski. Na swojej stałej trasie, między Osiedlem Górczewska a Dworcem Wschodnim, będą kursowały składy 28. „Siedemnastka” wróci na ulicę ks. Popiełuszki i w al. Jana Pawła II, ale na Mokotowie będzie dojeżdżała do stacji metra Pole Mokotowskie, bo na skrzyżowaniu Alei Niepodległości i Rakowieckiej trwa budowa torowiska tramwajowego. Z tego powodu na trasie zmienionej pozostanie linia 33 – tramwaje będą jeździły z Młocin na plac Narutowicza. Przestaną kursować tramwaje linii 73 i 78 oraz autobusy zastępcze Z17 i Z33. Uruchomiona zostanie tramwajowa linia uzupełniająca 71 na trasie Plac Narutowicza – Filtrowa – Krzywickiego – Nowowiejska – al. Niepodległości –Chałubińskiego – al. Jana Pawła II – ks. Popiełuszki – Metro Marymont. Drugą uzupełniającą linią tramwajową będzie 76 – tramwaje o tym numerze zastąpią w rozkładzie kursy „szesnastki”, które wcześnie jeździły na skróconej trasie Miasteczko Wilanów – Muranowska. Składy 76 będą kursowały trasą: Miasteczko Wilanów – al. Rzeczypospolitej – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Spacerowa – Goworka – Puławska – Marszałkowska – Plac Bankowy – al. „Solidarności – Młynarska – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich – Nowe Bemowo.

Kolejne remonty przed TW

Tegoroczny plan remontowy obejmuje 34 zadania i blisko 10 km toru pojedynczego. Duża część remontów będzie przeprowadzona w okresie okołowakacyjnym, gdy ruch jest mniejszy. Z uwagi jednak na dużą liczę zadań do wykonania TW wykorzystują cały sezon budowlany i remontowy – od marca do października. Rozłożenie prac jest konieczne – nie można w jednym czasie zamykać równoległych ciągów komunikacyjnych.

Dzięki zrealizowanym teraz pracom na wiadukcie w ciągu al. Jana Pawła II możliwa będzie obsługa komunikacyjna innych tras w czasie kolejnych tegorocznych remontów i inwestycji – zarówno jeżeli chodzi o wyjazdy z zajezdni, objazdy linii tramwajowych, jak i możliwość zapewnienia autobusowej komunikacji zastępczej oraz minimalizacja utrudnień w ruchu kołowym.

Po zakończeniu robót na styku Śródmieścia i Żoliborzu pracownicy TW rozpoczną remont na pl. Bankowym, gdzie w kilku etapach będzie wymieniony cały węzeł rozjazdowy. Będzie to jego pierwsza naprawa główna od 16 lat.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Pierwszy tramwaj na trasie na Stegny

Komunikacja

Warszawa. Pierwszy tramwaj na trasie na Stegny

Redakcja/inf. pras. 12 maja 2025

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Mobilność

Warszawa. Tramwaj na Rakowieckiej będzie później

Komunikacja

Warszawa: Kto zajmie się modernizacją torowiska na Słomińskiego?

Komunikacja

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Warszawa. Pierwszy tramwaj na trasie na Stegny

Komunikacja

Warszawa. Pierwszy tramwaj na trasie na Stegny

Redakcja/inf. pras. 12 maja 2025

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Mobilność

Warszawa. Tramwaj na Rakowieckiej będzie później

Komunikacja

Warszawa: Kto zajmie się modernizacją torowiska na Słomińskiego?

Komunikacja

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij